8 opleidingen om creatief rijk mee te worden

09/09/16
Tags:
 websitenieuws

Onlangs gaf Jobat een lijst vrij van 8 creatieve beroepen waarmee je veel geld kan verdienen. Voor elk van deze beroepen biedt SYNTRA Limburg de opleidingsoplossing aan om je tot dit beroep te vormen. Start je creatieve carrière dus met een financiële boost en volg één van onderstaande opleidingen.

1. Game app designer

Een Game App Designer is iemand die Game Apps bedenkt, maakt, test en onderhoudt. Hij adviseert de klant over informatiesystemen en gebruikersbehoeften. Op wens van de klant maakt hij een eerste ontwerp om het na goedkeuring te ontwikkelen. 

2. Make-up artist

Een make-up artist kan binnen de theater- en televisiewereld karakters grimeren of kan de make-up verzorgen van artiesten, modellen en klanten.

3. Grafisch designer

De grafisch vormgever ontwerpt in de eerst plaats een artistiek concept of ontwerp. Als zelfstandige vormgever werkt hij de eigen creatie ook uit tot een technisch uitvoerbaar 2D of 3D product.

4. Restauranthouder

Je leert alle kneepjes van het vak: productkennis van de verschillende ingrediënten, professionele serveertechnieken, bereiden van driegangenmenu's en kostprijsberekeningen van je menu's.

5. Interieurinrichter

In deze opleiding leer je ontwerpen en uittekenen van een interieur. Er wordt gewerkt rond een aantal specifieke opdrachten. De focus ligt hier vooral op het tekentechnisch uittekenen van ruimtes.

6. Marketing & salesverantwoordelijke

Pas je de nieuwste marketingknepen toe? Stel je een realistische prijsstrategie voorop? Wil je hierop de juiste antwoorden, kies dan nu voor de opleiding Marketing -en Salesverantwoordelijke.

7. Realisator van audioproducties

Als realisator van audioproducties maak je creaties van alle niet gecomponeerde geluidselementen in een film, een voorstelling, een muziekopvoering of -opname, een computerspel of elk ander multimedia project.

8. Brandmanager

Als brand manager dien je de positie van je bedrijf te verbeteren aan de hand van marktonderzoek en analyse. Je combineert je creative en leidinggevende capaciteiten om een merk te versterken.