3D computer animatie heeft sinds zijn prille ontstaan een enorm snelle opmars gemaakt die nog volop bezig is. Iedereen kent de kunstwerkjes van Pixar en DreamWorks, die de klassieke animatiefilms in de bioscopen hebben verdrongen. Daar stopt de 3D-wereld echter niet. Live-action films, videogames, reclame & advertising, productvoorstellingen, bedrijfsfilms, websites, architectuurvoorstellingen,... Ze zijn tegenwoordig allemaal doorspekt met 3D. De vraag naar 3D is groot en zal alleen maar stijgen. Een 3D artist worden is niet echter niet eenvoudig. Het vraagt de nodige scholing, talent en inspanning om 3D onder de knie te krijgen. Met deze opleiding zetten we je op weg voor een carrière als 3D artist.

We beginnen tijdens het 1e niveau met een algemene inleidende module als ‘klassieke animatie filmmaker’, maar vanaf het 2e niveau verschuift de focus geheel naar 3D en bieden we een sterke basisopleiding in de specialisatie 3D modeling, texturing en rendering. Tijdens het 3e niveau gaan we nog een stapje verder en simuleren we een filmproductieomgeving waarin we in teamverband, samen met onder andere de richting animatie, een kortfilm creëren. Je leert hoe het professioneel productieproces verloopt en hoe je via je eigen specialisatie een belangrijk bijdrage kan leveren aan het eindproduct.

Praktische informatie: 
Startdata zijn nog niet beschikbaar. Blijf op de hoogte of stel een vraag over deze opleiding.
Doelgroep: 

Iedereen die ambities heeft om als 3D artist aan de slag te gaan.

Programma: 

IN VOLTIJDSE DAGOPLEIDING:
duurt de opleiding 3D artist 1  jaar:

3D artist niveau 1 (256u):

  • Digitaal tekenen als 3D artist (64u)
  • 3D Studio max – basis tools (64u)
  • 3D Prop Modeling (64u)
  • 3D Character Modeling basis (64u)

 3D artist niveau 2 (256u):

  • 3D Environment & Architectural (64u)
  • 3D Character Modeling advanced (64u)
  • 3D Belichting – Shading - Rendering (64u)
  • 3D Particles – Smoke effects - Compositing (64u)

3D artist niveau 3 (256u):

  • Toekomstplan 3D artist (40u)
  • Portfolio  3D artist (216u)

Extra overkoepelende module Story design (124u)

Basiskennis bedrijfsbeheer (132u)

  • Administratie en boekhouden (24u)
  • Projectbeschrijving (4u)
  • Commercieel beleid (28u)
  • Recht en wetgeving (28u)
  • Financieel beleid (44u)
  • Visie en strategie (4u)

Slagen voor alle onderdelen van eenzelfde niveau is noodzakelijk om naar een hoger niveau te kunnen gaan!