Voltijdse dagopleiding Social media marketeer

Prijs: 
Inschrijving €995 (incl. btw)
Extra kosten:
  • Handboeken: €80.00

Bespaar op deze opleiding

Wie niet sterk is, moet slim zijn... en online marketing voeren! Social media marketing is big business. Toch is geld niet half zo belangrijk als creativiteit en het creëren van een community. De Social media marketeer concurreert op wereldniveau en de lat ligt bijzonder hoog. Dit is de enige Limburgse voltijdse dagopleiding in zijn soort die je klaarstoomt voor de dynamische wereld van de online marketing. 

Je leert niet alleen de kunst van het copywriten, maar ook de juiste marketing- en communicatiepuzzel samenstellen in een plan op maat. Trek de wijde wereld in en ga viraal met al je advertenties, bedrijfsfilms, brochures, catalogi, databases (incl. facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram), direct mailings, drukwerk, e-mailings, evenementen, folders, nieuwsbrieven, pers & PR, promotie, publiciteit, reclame, sponsoring, teksten, vakbeurzen, websites, crowdfunding, …

Arbeidsmarkt:

Je uitstroom is breed en de sector is booming: van Content Marketeer tot Digital Communication Manager, voor jouw profiel zijn er heel wat jobs weggelegd!

Praktische informatie: 
Campus Startdatum Startuur Lesmomenten Aantal uren
Hasselt 25-09-2017    09:00 1 jr ma+di+wo+do+vr vm-nm 564 Schrijf in
Doelgroep: 

Deze praktijkgerichte cursus is bestemd voor cursisten die in de toekomst als marketing- en social media deskundige aan de slag wensen te gaan.

Deze voltijdse dagopleiding is uniek in Limburg en is gericht naar creatievelingen die zich willen specialiseren in het vermarkten van producten of concepten via het internet en meer specifiek via sociale media kanalen.

Je bent vooral geboeid door alles wat met de nieuwe media te maken heeft (Facebook, LinkedIn, Twitter,...) Je wilt je specialiseren in alles wat met internetcommunicatie te maken heeft.

Wat voorkennis betreft dien je de Nederlandse taal maximaal te beheersen en noties te hebben van Engels.

Programma: 

In deze voltijdse opleiding krijg je de volgende onderdelen:

  • Social media consultant (72 u) : Strategy & policy, efficiency & montoring, content management, youtube concepten, wetgeving + proef (4 u)
  • Basics of copywriting (104 u) : creatief denken, long en short copy, 10 voor taal, verbale communicatie, SEO copywriting, creative copy, redactie en eindredactie, brandname en baseline, editorial strategy,content consultancy, vertalingen+ proef (4u) online maar ook offline
  • Marketingverantwoordelijke 1 en 2 (256 u) : Marketingconcept, marketing mix, onderzoek (prijs, plaats, promotie, personeel) klantengedrag, klantenmotieven-en behoeften, klant-productmix, planning en strategie, communicatie & PR, salesmanagement + proef (4u)
  • Praktijkstage : (160 uur) onder begeleiding van vakdocenten
  • Bedrijfsbeheer (132 u+ verdediging van het eindwerk 4 uur): je eigen ondernemersplan uitwerken in een haalbaarheidsstudie.

(*Bepaalde onderdelen worden gegeven vanuit andere invalshoeken met als doel het spectrum zo breed mogelijk te houden vb. Communicatie gericht op events)