Voltijdse dagopleiding Virtual reality animation producer

De Animation artist heeft binnen een videogameproductie de belangrijke taak om personages, objecten enz... via de beeld voor beeld opname of bewerking tot leven te brengen. De basistechnieken hiervoor bestaan al meer dan 100 jaar maar de verschuiving van de klassieke animatiefilm naar games, webanimaties en 3D toepassingen maakt dat de animator zich jaarlijks moet bijscholen. Recentere technieken zoals motion capture en HD stereoscopie verleggen de grenzen van wat er mogelijk is op het gebied van de visuele effecten en animatie. Succesfilms zoals Avatar bewijzen dat deze technieken meer zijn dan alleen een technisch hoogstandje.

In deze opleiding werk je met de nieuwste technieken op animatiegebied. Alle docenten beschikken over jarenlange vakkennis en staan klaar om je een opleiding aan te bieden die gericht is op de vraag van huidige gaming sector. Door te werken in studioverband krijg je ook de kans om nauw samen te werken met de cursisten van de andere opleidingen zoals concept artist, 3D artist en Special FX artist. Hierdoor leer je in teamverband te werken en krijg je een introductie in de andere specialisaties.

Praktische informatie: 
Startdata zijn nog niet beschikbaar. Blijf op de hoogte of stel een vraag over deze opleiding.
Doelgroep: 

Iedereen die interesse heeft om als animation artist aan de slag te gaan

Programma: 

IN VOLTIJDSE DAGOPLEIDING:
duurt de opleiding Game Animation artist 1  jaar:

Game animation artist niveau 1 (256u):

  • Working with script & storyboarding (64u)
  • Character Animation Setup als animation artist (64u)
  • Moton Capture & Cleaning for Ciné (64u)
  • Motion Capture & Cleaning fot Games (64u)

Game animation artist  niveau 2 (256u):

  • Hard & Soft body animations for Games (64u)
  • Biped Animation for Games (64u)
  • Multiped Animation for Games (64u)
  • In-game Cutscenes and Cinématics (64u)

Modules niveau 3 (256u):

  • Toekomstplan Animation artist (40u)
  • Portfolio Animation artist (216u)

Basiskennis bedrijfsbeheer (132u)

  • Administratie en boekhouden (24u)
  • Projectbeschrijving (4u)
  • Commercieel beleid (28u)
  • Recht en wetgeving (28u)
  • Financieel beleid (44u)
  • Visie en strategie (4u)

Slagen voor alle onderdelen van eenzelfde niveau is noodzakelijk om naar een hoger niveau te kunnen gaan!