Ga voor een opleiding tot KLANKBORD COACH

4 jaar 3 maanden geleden

Deze opleiding voor directie, management of medewerker leert u klantgericht denken. We reiken u technieken aan om de klantgerichtheid binnen uw organisatie op een hoger niveau te brengen. Leer klantentypes kennen en hoe er mee omgaan. Herken gedragspatronen en leer hoe u communicatie kan interpeteren en beïnvloeden. Deze opleiding is heel praktijkgericht op basis van voorbeelden en rollenspellen.

Een maatopleiding ‘klantgerichtheid’ kan op diverse manieren aangeboden worden:

Voor directie, management en sales

Onderwerpen die onder andere aan bod komen:

  • Wat betekent klantgerichtheid voor onze organisatie?
  • Welk gedrag verwachten we daarbij van onze medewerkers? 
  • Hoe bepalen we de gouden regels van klantgerichtheid (gekoppeld aan de waarden en normen die gelden binnen de organisatie)?
  • Hoe kunnen we de verwachtingen van onze klanten overtreffen tijdens het salesproces?

Voor alle medewerkers binnen een organisatie met klantencontact

Onderwerpen die onder andere aan bod komen:

  • Wat is klantgerichtheid? 
  • Hoe kunnen we de verwachtingen van onze klanten overtreffen?
  • Wat zijn onze verschillende soorten klanten?
  • Hoe kunnen we gedrag herkennen, interpreteren en beïnvloeden?
  • Hoe kunnen we klantgericht communiceren (mondeling en telefonisch), wat zijn de verschillende gesprekstechnieken?
  • Hoe omgaan met klachten en lastige klanten?

 

Werkwijze

De trainingen vliegen we heel praktijkgericht aan op basis van eigen praktijkvoorbeelden en –situaties. De inzet van een professionele trainingsacteur tijdens rollenspellen biedt hierin een grote meerwaarde en zorgt voor de nodige portie creativiteit, impulsiviteit en spontaniteit.

 

Anouk Steyaert, HR Consultant JBC 

“Goede, onmiddellijk toepasbare opleiding ‘Klantgerichtheid’ met gerichte feedback op de medewerkers."

Docent

Lesley Kleef

Lesley is directeur en senior adviseur van Soulid. Het bedrijf uit Eindhoven begeleidt bedrijven inzake identiteit, marketing en communicatie. Ze geeft vooral communicatie,- gedrags,- en schrijftrainingen.

SYNTRA Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SYNTRA Limburg

Naar alle artikels
Event

Young BIM Bouwkundig Tekenaars pitchen hun werk

Artikel

De leertijd is hét toegangsticket tot de arbeidsmarkt

Als jonge onervaren schoolverlater denk je maar aan één ding, snel aan het werk gaan en centen verdienen. De zoektocht naar de geschikte job is helaas geen makkelijk parcours en dat heeft vooral met diploma en ervaring te maken. De leertijd is hét toegangsticket tot de arbeidsmarkt voor niet-hooggeschoolden. De cijfers van de VDAB tonen aan dat hooggeschoolden het makkelijkst aan de slag geraken binnen het jaar na afstuderen. Meteen na de masters en bachelors vinden we als koploper de leertijd terug, een succesvol opleidingsproduct van SYNTRA.

Artikel

SYNTRA richt zijn pijlen op vijf grote uitdagingen

Het internet gaat sneller, een pakje leveren gaat sneller en de nieuwste smartphones gaan sneller. Eigenlijk gaat heel de economie de laatste jaren steeds sneller en sneller. Deze snelheid brengt heel wat uitdagingen met zich mee voor ons. Als we niet levenslang (ondernemend) leren dan geraken we achterop en raast de economie ons genadeloos voorbij. Gelukkig zijn er oplossingen om mee op snelheid te raken en zo mee te surfen op het succes van de economie. SYNTRA richt zijn pijlen op vijf grote maatschappelijke uitdagingen.

Artikel

Een op drie wordt ondernemer, SYNTRA verklapt winnend ondernemersrecept

Binnenkomen als cursist en buitengaan als ondernemer, bij SYNTRA kan het. Van alle cursisten die een opleiding volgen bij SYNTRA wordt 34% ondernemer binnen een tijdspanne van vijf jaar. Als we dit omzetten naar aantallen dan spreken we over 3.725 ondernemers die wij jaarlijks afleveren. De SYNTRA-ondernemer is dus niet meer weg te denken uit onze economie. Moet je morgen een brood kopen, een website laten ontwerpen, een fiets bestellen? Dan is de kans groot dat je bij een SYNTRA-ondernemer terecht komt.

Artikel

3 keer hogerop dankzij SYNTRA

SYNTRA is de ‘place to be’ om hogerop te klimmen in jouw job. Dat zeggen we natuurlijk niet zomaar, dat blijkt uit concrete cijfers. Uit onderzoekstudies (IPSOS) is gebleken dat van alle cursisten die aan het werk zijn voor hun opleiding, 41% een nieuwe job vindt, 36% zijn/haar job verbetert en 22% promotie krijgt. Veel kansen dus om jouw job te verbeteren. Al deze job-verbeteringen zorgen voor een stevig sneeuwbaleffect want een verbetering in jouw job betekent een verbetering voor de onderneming en een verbetering voor de economie. Win-win, bij SYNTRA heb je geen geluk nodig om jouw kansen te vergroten. 

SYNTRA bij de beste van de klas, maar Belgen gebuisd in Europa
Artikel

SYNTRA bij de beste van de klas, maar Belgen gebuisd in Europa