Woninginrichter Katrien Roels op weg naar het design centrum Crenau International

5 jaar 3 maanden geleden

Na tien jaar ervaring als accountmanager in de reclamesector maakte Katrien Roels (39) de move naar Crenau International, een designagentschap met hoofdzetel in Hasselt en kantoren in Dubai, Sydney, Kaapstad en weldra New York.

blogbericht

Haar opleiding wooninrichter moet er zeker voor iets hebben tussen gezeten. Haar werk was hiermee op de hoogte van haar interesse en zo werd ze vier jaar geleden aangetrokken door Creneau Int. waar ze haar commerciële ervaring kon linken aan interieurprojecten voor retail en horeca (b-to-b) waarvoor marketing en communicatie know-how aan de orde is.

“Wat zo leuk is, dat Creneau een even ‘sexy’ bureau is als de leuke reclamebureaus in Antwerpen en Brussel en dat in het verre Limburg (lacht – zelf is ze van Leuven). Tegen Sales zag ik wel op , maar als ik zag hoe geboeid mensen het Creneau – verhaal onthaalden, was ik blij dat ik het ‘evangelie’ kon gaan verkondigen;”

Technologie 

Katrien volgde de richting in 2002 tot 2004. “Dat lijkt al een eeuwigheid geleden”, zegt ze. “Ik herinner me nog dat we leerde perspectieftekenen met röteringpennetjes verschrikkelijk moeilijk was dat. Je kon nauwelijks cirrigeren. Nu worden er 3D renders gemaakt om klanten te laten zien wat een interieur kan geven vanuit een bepaalde hoek. Ik neem aan dat leerlingen nu met Sketch-Up (computer) leren werken. In dat opzicht zijn de verschillen groot, zeker omdat de technologie enorm geëvalueerd is. Het is moeilijk om een vergelijking te maken tussen de opleiding en mijn huidige job. Ik zal er wel een zekere basiskennis hebben opgedaan, maar je laat je omgeving vooral ook zien naar welke sector / materie je hart uitgaat. En dat heeft me wel gebracht tot bij mijn leuke job bij Creneau.”

Design

“Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerp, dat is werk voor onze vakmensen die de leukste/gekste en mooiste ontwerpen bedenken. Uiteraard kan je als accountmanager je input geven zodat de presentatie naar de klant overeenkomt met wat die verwacht. Daarvoor is het teren op de commerciële ervaring uit het verleiden. Mijn rol is een soort van cockpit-view behouden want naast design is er ook de realisatie en dan is het fijn dat de klant één aanspreekpunt heeft die intern alles in goede banen leidt. Want na de designer komt de project manager in de picture (voor de relisatie/bouw).”

SYNTRA Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SYNTRA Limburg

Naar alle artikels
Event

Young BIM Bouwkundig Tekenaars pitchen hun werk

Artikel

De leertijd is hét toegangsticket tot de arbeidsmarkt

Als jonge onervaren schoolverlater denk je maar aan één ding, snel aan het werk gaan en centen verdienen. De zoektocht naar de geschikte job is helaas geen makkelijk parcours en dat heeft vooral met diploma en ervaring te maken. De leertijd is hét toegangsticket tot de arbeidsmarkt voor niet-hooggeschoolden. De cijfers van de VDAB tonen aan dat hooggeschoolden het makkelijkst aan de slag geraken binnen het jaar na afstuderen. Meteen na de masters en bachelors vinden we als koploper de leertijd terug, een succesvol opleidingsproduct van SYNTRA.

Artikel

SYNTRA richt zijn pijlen op vijf grote uitdagingen

Het internet gaat sneller, een pakje leveren gaat sneller en de nieuwste smartphones gaan sneller. Eigenlijk gaat heel de economie de laatste jaren steeds sneller en sneller. Deze snelheid brengt heel wat uitdagingen met zich mee voor ons. Als we niet levenslang (ondernemend) leren dan geraken we achterop en raast de economie ons genadeloos voorbij. Gelukkig zijn er oplossingen om mee op snelheid te raken en zo mee te surfen op het succes van de economie. SYNTRA richt zijn pijlen op vijf grote maatschappelijke uitdagingen.

Artikel

Een op drie wordt ondernemer, SYNTRA verklapt winnend ondernemersrecept

Binnenkomen als cursist en buitengaan als ondernemer, bij SYNTRA kan het. Van alle cursisten die een opleiding volgen bij SYNTRA wordt 34% ondernemer binnen een tijdspanne van vijf jaar. Als we dit omzetten naar aantallen dan spreken we over 3.725 ondernemers die wij jaarlijks afleveren. De SYNTRA-ondernemer is dus niet meer weg te denken uit onze economie. Moet je morgen een brood kopen, een website laten ontwerpen, een fiets bestellen? Dan is de kans groot dat je bij een SYNTRA-ondernemer terecht komt.

Artikel

3 keer hogerop dankzij SYNTRA

SYNTRA is de ‘place to be’ om hogerop te klimmen in jouw job. Dat zeggen we natuurlijk niet zomaar, dat blijkt uit concrete cijfers. Uit onderzoekstudies (IPSOS) is gebleken dat van alle cursisten die aan het werk zijn voor hun opleiding, 41% een nieuwe job vindt, 36% zijn/haar job verbetert en 22% promotie krijgt. Veel kansen dus om jouw job te verbeteren. Al deze job-verbeteringen zorgen voor een stevig sneeuwbaleffect want een verbetering in jouw job betekent een verbetering voor de onderneming en een verbetering voor de economie. Win-win, bij SYNTRA heb je geen geluk nodig om jouw kansen te vergroten. 

SYNTRA bij de beste van de klas, maar Belgen gebuisd in Europa
Artikel

SYNTRA bij de beste van de klas, maar Belgen gebuisd in Europa