Woninginrichter Katrien Roels op weg naar het design centrum Crenau International

6 jaar 4 maanden geleden

Na tien jaar ervaring als accountmanager in de reclamesector maakte Katrien Roels (39) de move naar Crenau International, een designagentschap met hoofdzetel in Hasselt en kantoren in Dubai, Sydney, Kaapstad en weldra New York.

blogbericht

Haar opleiding wooninrichter moet er zeker voor iets hebben tussen gezeten. Haar werk was hiermee op de hoogte van haar interesse en zo werd ze vier jaar geleden aangetrokken door Creneau Int. waar ze haar commerciële ervaring kon linken aan interieurprojecten voor retail en horeca (b-to-b) waarvoor marketing en communicatie know-how aan de orde is.

“Wat zo leuk is, dat Creneau een even ‘sexy’ bureau is als de leuke reclamebureaus in Antwerpen en Brussel en dat in het verre Limburg (lacht – zelf is ze van Leuven). Tegen Sales zag ik wel op , maar als ik zag hoe geboeid mensen het Creneau – verhaal onthaalden, was ik blij dat ik het ‘evangelie’ kon gaan verkondigen;”

Technologie 

Katrien volgde de richting in 2002 tot 2004. “Dat lijkt al een eeuwigheid geleden”, zegt ze. “Ik herinner me nog dat we leerde perspectieftekenen met röteringpennetjes verschrikkelijk moeilijk was dat. Je kon nauwelijks cirrigeren. Nu worden er 3D renders gemaakt om klanten te laten zien wat een interieur kan geven vanuit een bepaalde hoek. Ik neem aan dat leerlingen nu met Sketch-Up (computer) leren werken. In dat opzicht zijn de verschillen groot, zeker omdat de technologie enorm geëvalueerd is. Het is moeilijk om een vergelijking te maken tussen de opleiding en mijn huidige job. Ik zal er wel een zekere basiskennis hebben opgedaan, maar je laat je omgeving vooral ook zien naar welke sector / materie je hart uitgaat. En dat heeft me wel gebracht tot bij mijn leuke job bij Creneau.”

Design

“Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerp, dat is werk voor onze vakmensen die de leukste/gekste en mooiste ontwerpen bedenken. Uiteraard kan je als accountmanager je input geven zodat de presentatie naar de klant overeenkomt met wat die verwacht. Daarvoor is het teren op de commerciële ervaring uit het verleiden. Mijn rol is een soort van cockpit-view behouden want naast design is er ook de realisatie en dan is het fijn dat de klant één aanspreekpunt heeft die intern alles in goede banen leidt. Want na de designer komt de project manager in de picture (voor de relisatie/bouw).”

SYNTRA Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SYNTRA Limburg

Naar alle artikels
Duaal leren online
Artikel

Duaal leren online: kan het de jongeren smaken?

Artikel

Oproep: SYNTRA zoekt (ex-)cursisten met een verhaal!

Cursist of ex-cursist bij SYNTRA? Zin om je ervaringen bij SYNTRA Limburg te delen met de rest van de wereld? Om daarbij ook nog eens kans te maken op gratis cinematickets (die je vanaf 1 juli mag gaan opmaken)? Blijven lezen is de boodschap!

Op zaterdag 27 juni organiseren we onze eerste online infodag ooit. Heel spannend en we dachten: wie kan ons beter helpen dan de mensen die al een opleiding bij ons gevolgd hebben? De toeschouwers op de eerste rij? Maakt niet uit of je nu een korte, lange, avond- of dagopleiding volgt of volgde, we hebben jullie nodig! We zijn op zoek naar interessante, verrassende, maar vooral eerlijke getuigenissen over je opleiding bij ons. Lees hieronder hoe je jouw verhaal kan delen met ons.

Nieuws

De opmars van online leren vraagt om e-learning experts

In het huidige digitale tijdperk lijkt e-learning, waarbij een leeractiviteit online verloopt, haast vanzelfsprekend. Sinds de uitbraak van het coronavirus zien we het onderwijs en opleidingsinstellingen massaal grijpen naar e-learning methodes. Docenten komen nu intensief in aanraking met online lessen, voor velen is dit vaak de eerste keer. Online leren zal ook na de coronacrisis een belangrijke rol blijven spelen. In het aanleren van deze vorm van lesgeven, willen we  met SYNTRA Limburg graag een voortrekker zijn met de opleiding tot e-learning expert.

Nieuws

SYNTRA-cursisten volgen les in de virtuele klas, maar missen de campus

Toen op 16 maart de coronamaatregelen de deuren van het onderwijs sloten, schorsten ook alle SYNTRA in Vlaanderen en Brussel onmiddellijk alle klassikale campuslessen en gingen per direct over op online leren. 

Het grootste deel van de ca. 30.000 SYNTRA-cursisten zijn volwassenen. Zij volgen via een om- of bijscholing een opleiding  om zich professioneel te versterken. Dat gebeurt op de campus, op de werkplek of via een stage. SYNTRA is gekend als praktijkopleider en veel lessen verlopen dan ook in praktijklabo’s.  Niettemin zitten de cursisten van de SYNTRA-ondernemersopleiding vandaag massaal in de virtuele klas; 42% van de lessen gaan door op de virtuele campussen van de SYNTRA.  In een grootschalige enquête werden deze cursisten bevraagd en werd er gepeild naar hun ervaring met online leren. De reacties waren massaal (1232 respondenten) en de resultaten geven verrassende inzichten.

Artikel

Online vergaderen? Leer het hier met Microsoft Teams.

Binnen SYNTRA Limburg maken wij veel gebruik van de apps van Microsoft 365. We hebben hier ondertussen al heel wat expertise over opgebouwd en we zouden SYNTRA niet zijn als we deze kennis niet zouden delen met iedereen die iets wil leren. 

De meeste van onze lessen gaan al online door maar daarnaast zullen wij op onze website ook enkele digitale leersnacks volledig gratis aanbieden. We maakten alvast enkele korte webinars in samenwerking met de T2-Innovathoren Dirk en Jorn (www.t2-campus.be). Hieronder vinden jullie een 5-delige reeks van webinars over het gebruik van Microsoft Teams.

online les syntra limburg
Nieuws

SYNTRA Limburg richt alle pijlen op online leren