Copywriter

Geschreven, gedrukte of elektronische communicatie? Een krachtig beeld betekent niets zonder krachtige woorden... Als copywriter laat je een tekst knisperen! Je pakt op een creatieve, taalgevoelige manier reclameboodschappen in. Je valt op, komt origineel uit de hoek en schrijft foutloos. De specialisatie copywriter is een praktijkgerichte aanrader, voor al wie de geheimen van succes in de reclame- en marketingwereld wil doorgronden.

De opleiding start 2-jaarlijks. De nieuwe opstartdatum is voorzien voor september 2020.

Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Langlopende opleidingen
  • Beroepsopleiding
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Een copywriter is een tekstschrijver, gespecialiseerd in het schrijven van reclame- en andere wervende teksten. De communicatiewetenschap rekent copywriting en reclameteksten tot de persuasieve communicatie of marketingcommunicatie. Copywriters zijn gekend voor hun creativiteit, zowel in teksten als in levensstijl. Het zijn lettervreters en tekstverwerkers die intellectuele uitdagingen opzoeken en trendgevoelig zijn.

Ter info: Deze opleiding start om de 2 jaar op, volgende opstart is voorzien in september 2020.

Doelgroep

Deze opleiding richt zich naar al wie zich in reclame interesseert, maar ook naar al wie wervelende teksten wil schrijven of originele reclamecampagnes wil bedenken. Wil je werken in de reclamewereld, de PR- en mediabureaus of je als zelfstandige vestigen? Dan is deze opleiding iets voor jou.

Toelatingsvoorwaarden

De Nederlandse taal goed beheersen (schriftelijk en mondeling)
Een instapproef waarbij de lesgever de eigen teksten (1 of 2 korte teksten + een lange tekst) van de cursist beoordeelt.

Basis van het vak copywriting

  • De briefing
  • Copywriter als beroep
  • 'Tien voor taal'
  • Creativiteit
  • Long copy teksten
  • Short copy teksten
  • Verkoop je tekst
  • Moduleproef

Copywriting disciplines

  • Long copy: jaarverslag, brochure/folder, nieuwsbrieven, 'huisorgaan', infomercial en publiscopie
  • Short copy: advertentie, radio- en tv-spot, headline, baseline/pay-off, poster
  • Nieuwe media
  • Voorlichtings- en overheidscommunicatie: basisprocessen, programmering, methoden
  • Copywriting en vormgeving