Customer Experience Manager

Technologie creëert nieuwe beroepen. Zoals dat van Customer Experience Manager. Steeds meer bedrijven en winkels zijn op zoek naar manieren om zich te wapenen tegen webshops en online verkoop. De Customer Experience Manager is degene die zorgt voor de juiste munitie: het creëren van zoveel mogelijk beleving voor de klant en op die manier de klant overtuigen net bij jouw winkel aan te kopen. Hoe je daarvoor de nieuwste technologieën gebruikt, vertrekkende vanuit een globale verkoop- en marketingstrategie leer je in deze opleiding.

Hasselt

26/09/2018

Inschrijvingsprijs
€ 795.00
€ 657.02 ex. BTW
Duurtijd
  • 1 jaar
Locatie
  • Hasselt
Kenmerken opleiding
  • Langlopende opleidingen
  • Beroepsopleiding
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

De Customer Experience Manager dient bedrijven te adviseren en bij te staan in verkoopgerelateerde opdrachten, marketing tactics en klantbeleving. De Customer Experience Manager heeft als opdracht de waarde van het bedrijf of het product op de juiste manier naar de klant te vertalen. Einddoel is het verhogen van de sales. Als Customer Experience Manager is het belangrijk na te kunnen denken en te adviseren vanuit een globaal inzicht. In deze opleiding trachten we beleving te benaderen vanuit een globale verkoop- en marketingstrategie, inclusief de nodige aandacht voor e-commerce. Voldoende inzicht in het marketing- en verkoopproces, de nieuwe klant en affiniteit met design gecombineerd met een creatieve inslag kunnen niet gemist worden in de persoon van Customer Experience Manager en dus ook niet in deze opleiding.

We besteden in deze opleiding ruime aandacht aan nieuwe technologieën die het uitbouwen van de klantrelatie faciliteren: chatcontacten, videogesprekken, nieuwe betaalmogelijkheden... Al deze facetten zijn belangrijk om je job als Customer Experience Manager naar behoren te kunnen uitvoeren. Inzicht in design: de wereld wordt steeds meer afhankelijk van beeld in plaats van woord, een goed design kan dus cruciaal zijn voor het overtuigen van de klant. De Customer Experience Manager moet door middel van design de emotie van de klant leren aanspreken, de 1e indruk veilig stellen en het keuzeproces vergemakkelijken. Hierbij leren we de Customer Experience Manager gebruik maken van een gezonde dosis creativiteit, out-of-the-box thinking én de nieuwste technologieën.

Om een succesvol commercieel en klantgericht profiel te zijn moet men ook opgeleid worden volgens de moderne noden en behoeftes van de markt en de consument. Met deze opleiding tot Customer Experience Manager trachten we hiervoor een uitweg te bieden.

Doelgroep

Iedereen die nieuwe klanten wil leren overtuigen aan de hand van beleving en design. Personen die met marketing en sales bezig zijn en door het leven willen gaan als nieuwe verkoper. De cursus is bedoeld voor mensen die ofwel al actief zijn binnen een marketing- en/of salesafdeling ofwel al relevante ervaring hebben opgedaan binnen dit soort functies. 

Toelatingsvoorwaarden

De cursist volgde al een OT in Marketing- en/of Sales bij een SYNTRA-koepel gedurende de afgelopen 5 jaar
OF
De cursist behaalde reeds een bachelor/master in één van de volgende richtingen gedurende de afgelopen 5 jaar :
- Communicatie
- Marketing
- Sales 

Volgende programmapunten komen aan bod:

Module 1 - Introductie Customer Experience - 72u

  • Beroepsoriëntatie - 8u
  • De nieuwe consument - 40u
  • Dominante marketingstrategieën en nieuwe trends/technologieën - 20u
  • Moduleproef - 4u

Module 2 - Customer Experience Management - 80u

  • Raamwerk - 16u
  • Methodieken invulling raamwerk - 16u
  • Implementatie en communicatie - 20u
  • Opvolgen, sturen en evalueren - 24u

Module 3 - Presentatietechnieken - 16u

  • Opbouw en technieken (storytelling, plakfactor, oefensessies) - 16u

Module 4 - Toegepaste Bedrijfsvoering - 20u

  • Administratie en financiën van de eigen zaak - 8u
  • Persoonlijke visie en missie - 4u
  • Time- en stressmanagement - 4u
  • Personal Branding en Netwerken - 4u

Module 5 - Bedrijfs- en beursbezoeken - 12u

Eindproef

De Customer Experience Manager dient bedrijven te adviseren en bij te staan in verkoopgerelateerde opdrachten, marketing tactics en klantbeleving. De Customer Experience Manager heeft als opdracht de waarde van het bedrijf of het product op de juiste manier naar de klant te vertalen. Einddoel is het verhogen van de sales. Als Customer Experience Manager is het belangrijk na te kunnen denken en te adviseren vanuit een globaal inzicht. In deze opleiding trachten we beleving te benaderen vanuit een globale verkoop- en marketingstrategie, inclusief de nodige aandacht voor e-commerce. Voldoende inzicht in het marketing- en verkoopproces, de nieuwe klant en affiniteit met design gecombineerd met een creatieve inslag kunnen niet gemist worden in de persoon van Customer Experience Manager en dus ook niet in deze opleiding.

We besteden in deze opleiding ruime aandacht aan nieuwe technologieën die het uitbouwen van de klantrelatie faciliteren: chatcontacten, videogesprekken, nieuwe betaalmogelijkheden... Al deze facetten zijn belangrijk om je job als Customer Experience Manager naar behoren te kunnen uitvoeren. Inzicht in design: de wereld wordt steeds meer afhankelijk van beeld in plaats van woord, een goed design kan dus cruciaal zijn voor het overtuigen van de klant. De Customer Experience Manager moet door middel van design de emotie van de klant leren aanspreken, de 1e indruk veilig stellen en het keuzeproces vergemakkelijken. Hierbij leren we de Customer Experience Manager gebruik maken van een gezonde dosis creativiteit, out-of-the-box thinking én de nieuwste technologieën.

Om een succesvol commercieel en klantgericht profiel te zijn moet men ook opgeleid worden volgens de moderne noden en behoeftes van de markt en de consument. Met deze opleiding tot Customer Experience Manager trachten we hiervoor een uitweg te bieden.

Hasselt

26/09/2018

Start Einde Tijdspanne
woensdag 18:45:00 22:15:00 avond
zaterdag 09:00:00 12:30:00 voormiddag

Inschrijvingsgeld voor deze opleiding*

* De vermelde prijs is de prijs voor het eerste cursusjaar.

Excl.€657.02
Incl.€795.00

Andere kosten

Handboeken

Excl.€75.47
Incl.€80.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille

    De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 40% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Kijk hier hoe dit in zijn werk gaat.

  • opleidingscheques

    Bespaar elk jaar tot 125 euro bij SYNTRA Limburg. Meer informatie over opleidingscheques vind je hier.

KMO-portefeuille

Erkende dienstverlener
  • MO* 512.743
  • KO** 439.494

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

  • Hasselt

Facebookmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Spreken voor een groep

€195.00 €161.16
  • Hasselt

Summer School: E-mailmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Netwerken

€155.00 €128.10
  • Hasselt

Social Selling

€195.00 €161.16