Customer Journey Mapping: de klantenreis in kaart

Klantwaarde, klantbeleving, klantperceptie... Er is tegenwoordig heel wat te doen rond dit soort termen. Maar hoe leer je nu exact wat de klant wil? Dat kan door aan Customer Journey Mapping te doen! Leer er alles over in deze inleidende sessies!

Duurtijd
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Insteek
De customer journey map weerspiegelt de klantenreis van hoogtes en dalen doorheen je zaak. De hoogtes geven je inzicht in je brand essence. Je stelt je verschil-makend onderscheid scherp en zo sta je sterker in je relatie ten opzichte van de concurrentie. Bovendien bouw je aan een meer solide brand-identiteit en dat komt je profilering en marktaanwezigheid alleen maar ten goede. Je ontdekt verder hoe je klanten binnentrekt, waarmee je aandacht houdt of bouwt aan binding. Op basis daarvan kan je achterhalen waar je strategisch kan innoveren en wat de moeite waard is om in te investeren.

De laagtes in de customer journey kunnen dan weer strategisch potentieel hebben, om je peak-end moment te consolideren bijvoorbeeld. De laagtes kunnen echter ook juist saboterend werken voor de brand essence en je marktaanwezigheid terugduwen. Door je customer journey uit te kienen, spot je deze blokkades. Vervolgens analyseer je je klantenprofielen, stel je persona’s samen en stap je in de huid van de klant in de trip doorheen je zaak. Samen met je coach kom je zo tot concrete verbetermodellen en ontdek je verkoopopportuniteiten die je business in de volgende versnelling zetten.

Docenten:

Docenten zijn Valerie Theys en Edwin Mincke. In de laatste sessie zal een spreker van Carrefour Belgium een concrete case rond Carrefour belichten. Zo leer je alvast hun insteek kennen en kan je met een concreet praktijkvoorbeeld aan de slag.

Doelgroep

Elke ondernemer die het verschil wil maken voor zijn klanten. Elke ondernemer die meer inzicht wil in het hoe en waarom van Customer Journey Mapping en dit concreet wil kunnen toepassen voor zijn bedrijf.

(Ben je tewerkgesteld in PC336? Dan kan je GRATIS deze opleiding volgen via Liberform! Inschrijven doe je dan via volgende link: https://www.liberform.be/cms/showpage.aspx?id=5672

Programmapunten

Sessie 1 - 17/5 = Edwin Mincke over offline Customer Journey Mapping

Sessie 2 - 24/5 = Valerie Theys over online Customer Journey Mapping

Sessie 3 - 31/5 = Case Carrefour Belgium (gastles Carrefour)

Deze punten komen aan bod:

1. Merk met een unieke propositie

- ‘What makes the company tick’ – uw unieke propositie
- Naar een eenduidige brand essence
- Via antwoord ‘waarom’ en ‘hoe’ koppelen aan klantennood

2. Doelgroep aflijnen en persona’s identificeren

- Klantennoden in klantprofielen categoriseren
- Bekommernissen, valkuilen, triggers en koop-determinatoren bepalen per persona
- In de schoenen van de persona de experience doorlopen
- Tijd en klantemotie op assen plaatsen – pain-pleasure gap analyseren
- Branded experiences vastleggen – welke ervaring karakteriseert het merk?

3. Pas structureel veranderingen toe

- Lacunes in de experience blootleggen
- Investeren in branded experiences en innovatie-opportuniteiten spotten

Insteek
De customer journey map weerspiegelt de klantenreis van hoogtes en dalen doorheen je zaak. De hoogtes geven je inzicht in je brand essence. Je stelt je verschil-makend onderscheid scherp en zo sta je sterker in je relatie ten opzichte van de concurrentie. Bovendien bouw je aan een meer solide brand-identiteit en dat komt je profilering en marktaanwezigheid alleen maar ten goede. Je ontdekt verder hoe je klanten binnentrekt, waarmee je aandacht houdt of bouwt aan binding. Op basis daarvan kan je achterhalen waar je strategisch kan innoveren en wat de moeite waard is om in te investeren.

De laagtes in de customer journey kunnen dan weer strategisch potentieel hebben, om je peak-end moment te consolideren bijvoorbeeld. De laagtes kunnen echter ook juist saboterend werken voor de brand essence en je marktaanwezigheid terugduwen. Door je customer journey uit te kienen, spot je deze blokkades. Vervolgens analyseer je je klantenprofielen, stel je persona’s samen en stap je in de huid van de klant in de trip doorheen je zaak. Samen met je coach kom je zo tot concrete verbetermodellen en ontdek je verkoopopportuniteiten die je business in de volgende versnelling zetten.

Docenten:

Docenten zijn Valerie Theys en Edwin Mincke. In de laatste sessie zal een spreker van Carrefour Belgium een concrete case rond Carrefour belichten. Zo leer je alvast hun insteek kennen en kan je met een concreet praktijkvoorbeeld aan de slag.

  • Hasselt

Facebookmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Spreken voor een groep

€195.00 €161.16
  • Hasselt

Summer School: E-mailmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Netwerken

€155.00 €128.10
  • Hasselt

Social Selling

€195.00 €161.16