Experience building – Waarom en hoe?

Experience is een begrip dat zowat overal naar boven komt. In zeer diverse sectoren heeft men de analyse gemaakt dat meer Experience nodig is in de dienstverlening. 
Het inzetten op Experience biedt bedrijven de mogelijkheid om klanten een memorabele totaalervaring te bezorgen. Het tegenovergestelde van de wereld van online winkelen waarin gemak en snelheid de basiselementen zijn. Emoties versus transacties.

Broodjeslunch en drankpauze inbegrepen

Hasselt

29/03/2022

m
d d
w d
d
v
z
z
Inschrijvingsprijs
Duurtijd
  • 2 dagen
Locatie
  • Hasselt
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille

  • Opleidingscheques

Het digitale wint in deze tijden nog steeds volop aan snelheid. De digitale strijd om de klant wordt vooral gestreden op basis van prijs, gebruiksgemak en snelheid. Met een paar klikken krijg je als consument een overzicht van mogelijke aanbieders, waarbij in veel gevallen de prijs het enige element is dat verschilt. Geen comfortabele positie, want uiteindelijk kan er maar één de goedkoopste zijn. Dat consumenten enkel beslissen op basis van de geafficheerde prijs, is niet meer dan logisch. Een scherm geeft geen enkele emotionele binding. 
 
Bedrijven die nog volop inzetten op de fysische wereld hebben de mogelijkheid om hiervan gebruik te maken. Zijn kunnen een totaalervaring creëren door het gebruik van zowel fysische als digitale elementen. Het creëren van een memorabele totaalervaring is wat klanten de zorgen van de dag doet vergeten. Het is de totaalervaring die klanten zich herinneren, waar ze met plezier aan blijven terugdenken en waar ze reclame voor maken bij anderen. Naar een voetbalwedstrijd thuis kijken is leuk, maar het is de sfeer in het stadion en alles er rondom heen wat de ervaring uniek maakt. Netflix is een fantastische uitvinding, maar diezelfde film gaan bekijken in een bioscoop op een groot scherm met ideaal beeld en geluid en nog een popcorn en een drankje erbij, is iets helemaal anders. Een pizza thuis geleverd krijgen is fijn, maar diezelfde pizza smaakt gewoon anders wanneer je in een leuke pizzeria zit en je jouw pizza uit de oven ziet komen. Een fototoestel kopen via internet is super gemakkelijk, maar als je echt een apparaat wilt dat echt goed past bij jouw behoeften, kan een goed opgeleide medewerker je daarbij zeker helpen. Emotionele binding. 

Je kan helaas op dit moment voor deze opleiding geen opleidingscheques aanvragen.

Doelgroep

Leidinggevenden, middle managers, marketingmanagers die manieren zoeken om klanten aan zich te binden en/of zoeken naar mogelijkheden om meerwaarde te bieden tov van ondernemingen die zich puur richten op online verkoop.

Blok 1: Het belang van Experience

  • Waarom inzetten op Experience?
  • Het steeds toenemende belang van Experiences in de economie (Pine & Gilmore).
  • Modellen binnen ‘the Experience economy’ (Pine & Gilmore). 
  • De plaats van Experiences binnen de algemene strategie.

Blok 2: Hoe Experience integreren

  • Hoe de customer journey in kaart te brengen en deze te beïnvloeden via alle touchpoints.
  • Het in kaart brengen van de customer journey voor je eigen onderneming en het bepalen van de touchpoints die je wilt gebruiken om de emotionele band te beïnvloeden.
  • Het belang van het managen van verwachtingen en het inlossen ervan.
  • Employee experience.

Blok 3 : Cases. 
Aan de hand van de cases wordt duidelijk gemaakt op welke wijze de besproken ondernemingen experience gebruiken om de totaalervaring voor hun klanten zo sterk mogelijk te maken. Het gebruik van voorbeelden uit verschillende (zeer herkenbare) sectoren geeft jou een beeld van de zeer verschillende manieren om de emotionele band van de klant met de onderneming te versterken. Daarmee krijg je extra inspiratie om binnen jouw eigen onderneming mogelijkheden tot verdere versterking van de totaalervaring in kaart te brengen. Enkele case studies: Phantasialand (vrijetijdssector), Manhattan’s (horeca), Westfield Mall of the Netherland (shopping centers).

Hasselt

m
d d
w d
d
v
z
z

29/03/2022

Didier Van weyenberge

Inschrijvingsgeld voor deze opleiding*

* De vermelde prijs is de prijs voor het eerste cursusjaar.

Excl.€367.77
Incl.€445.00
  • Hasselt

Facility manager

€995.00 €822.31
  • Hasselt

Mens, organisatie en digitale transformatie

€395.00 €326.45
  • Genk T2-campus
  • Hasselt
of op jouw locatie

Stress- en Burn-out Coach

€595.00 €491.74
  • Genk T2-campus
  • Hasselt
of op jouw locatie

Middle managementvaardigheden

€425.00 €351.24
  • Hasselt
of op jouw locatie

Tips & Tricks - Succesvol onderhandelen i.s.m. UNIZO

€295.00 €243.80