Hoe verkoop ik mezelf als coach

Hoe voer je een goed verkoopgesprek zonder je ethiek en menselijke waarden als coach te verliezen? Welke vooroordelen heb je over verkopen? Wat zijn je belemmerende overtuigingen bij verkopen, die maken dat je cliënten zelden of nooit toehappen? Deze en nog veel meer gerelateerde vragen zal je beantwoord zien gedurende het volgen van deze opleiding.

Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Hoe reageer je op de klassieke bezwaren zoals:’ het is te duur’, ‘ik ga er nog even over nadenken want het is nu nog te druk’, ‘ik heb nu al wat informatie, ik ga het eerst nog eens zelf proberen’... Heb je al een eigen coachingpraktijk en loopt het niet echt vlot? Ben je van plan te starten als coach, maar zie je het niet echt zitten om ‘ jezelf te verkopen’?

===> Dan is deze lessenreeks echt iets voor jou.

Verder helpen we je op weg met tal van praktische items: prijsbepaling, jezelf zichtbaar maken in de huidige ‘wildgroei’ aan coaches, kiezen tussen een 1 op 1 aanpak of werken met groepen...

Doelgroep

Iedere coach die het moeilijk vindt zichzelf of zijn/haar zaak te verkopen.

Les1: Vooroordelen over verkopen/belemmerende overtuigingen bij verkopen. 
• Wat zijn overtuigingen? 
• Hoe herken je een overtuiging? 
• Wat zegt dat over jezelf als persoon? 
• Wat kan je er aan doen? 
• Onderzoek en bespreking persoonlijke belemmeringen. 

Les2: Script verkoopsgesprekken/hoe klanten overtuigen zonder je ethiek en waarden als coach te verliezen. 
Deel1: 
• Wat zijn jouw emotionele verkoopstriggers? 
• Onderzoeken van persoonlijke oude pijn-thema’s. 
• Omgaan met persoonlijke gevoelens als angst, schuldgevoel, valse hoop, kwaadheid, jaloezie, neerkijken op 
Deel2: Hoe voer je een goed verkoopsgesprek als coach? 
• Kader schetsen. 
• Probleemstelling 
• Gevolg-vragen 
• Toekomst-vragen 
• Gevolgvragen over de gewenste toekomst 
• Brug naar de oplossing en jouw aanbod 
• .... 

Les3: Hoe reageren op de bezwaren van je klanten? 
• Wat zijn de meest voorkomende bezwaren van jouw cliënten? 
• Misverstanden en onduidelijkheden 
• Relevante bezwaren 
• Interne saboteurs 
• Concrete voorbeelden van bezwaren bij de potentiële coachee 
• Onderzoeken van de twijfel of angst bij de cliënt. 

Les4: 
Prijsbepaling? Waar situeer je jezelf in de huidige ‘coach-wildernis’? Hoe maak je een keuze? 1op1 sessies/trajecten/groepen/individuele sessies. Bepaling van je doelgroep/niche als coach. Hoe pak je dat aan? Hoe bereik ik mijn potentiële cliënten? 50 ways to... Tips: website en visite kaartjes, gebruik sociale media.

  • Hasselt

Sportmanager

€595.00 €491.74
  • Hasselt

Voltijdse dagopleiding Sport- en Eventmanager

€1050.00 €867.77
  • Hasselt

Facility manager

€995.00 €822.31
  • Genk T2-campus

Canva

€225.00 €185.95
  • Genk T2-campus

Stress- en Burn-out Coach

€595.00 €491.74