Hospitality Manager

Door de globalisering worden beroepen in de hospitality branche steeds interessanter.

Sector
Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Langlopende opleidingen
  • Beroepsopleiding
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Dienstverlening, gastvrijheid, serviceconcepten en klanttevredenheid, rekening houdend met duurzaamheid, globalisering en omgaan met een multicultureel personeels- of klantenbestand moeten er voor zorgen dat elke gast/klant/medewerker zich welkom of zelfs thuis voelt in de organisatie. Belangrijke competenties hierbij zijn oog voor detail, gevoel voor perfectie, communicatie- en managementtechnieken, kennis van verschillende culturen en tot het uiterste willen/kunnen gaan in dienstverlening.

Het nieuwe beroep van hospitality manager is innovatief op economisch vlak. Voor klanten uit binnen- en buitenland is het cruciaal dat je extra beleving en service kunt verlenen. Het festival Tomorrowland is een uitermate goed voorbeeld hoe men zich kan profileren door excellente hospitality. Vanaf de luchthaven tot op het einde van het festival wordt elke bezoeker ondergedompeld in een totaalbeleving die afgewerkt is tot in de kleinste details. Bezoekers gaan dit soort extreem sterke service doorvertalen naar het opnieuw bezoeken van het bedrijf, het land of het event.

Deze opleiding is gericht op studenten of werknemers uit de toeristische-, horeca- of eventsector die zich willen bekwamen en vervolmaken in hospitality. Zo leer je naast serviceverlening ook communicatie- en managementtechnieken, de verschillende wereldculturen en organisatievaardigheden.

Doelgroep

Studenten of werknemers uit de toeristische-, horeca- of eventsector

Toelatingsvoorwaarden

Toegelaten indien voldaan aan één toelatingsvoorwaarde:

• Kunnen aantonen minstens 2 jaar werkervaring te hebben in de sectoren horeca of toerisme of evenementen
• Diploma of getuigschrift in de sectoren horeca of toerisme of evenementen

1. Module Serviceverlening (20u)
1.1. Etiquette
1.2. Gastenontvangst
1.3. Protocol
1.4. WOW-service
1.5. Omgaan met klachten en conflicten
1.6. Moduleproef serviceverlening

2. Module Wereldculturen (28u)
2.1. Cultuurgebieden
2.2. De 5 wereldgodsdiensten
2.3. historie, cultuur, taal en gastvrijheid van verschillende landen en regio’s
2.4. Moduleproef wereldculturen

3. Module Communicatieve vaardigheden (28u)
3.1. Communicatie en onthaal
3.2. Klachten en conflicten
3.3. Moduleproef communicatieve vaardigheden

4. Module Management-vaardigheden (32u)
4.1. Algemene management-vaardigheden
4.2. Strategisch management
4.3. People management
4.4. Change management
4.5. Moduleproef management-vaardigheden

5. Module Organisatievaardigheden (20u)
5.1. Evenementen inleiding
5.2. Draaiboeken
5.3. Moduleproef organisatievaardigheden

6. Module stage (38u)

7. Eindproef Hospitality Manager