Imagostylist

Maak werk van de personal branding van jezelf en van anderen!

Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Langlopende opleidingen
  • Beroepsopleiding
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Imagostyling wordt steeds belangrijker in onze Westerse landen. In deze opleiding van 1 jaar werken we aan de afstemming van het innerlijke op de uiterlijke mogelijkheden van een persoon. We leren je om een garderobe uit te bouwen met aangepaste accessoires, rekening houdend met de optimalisering van het hieraan te besteden (familie)budget.

Deze praktijkgerichte opleiding imagostylist bestaat inhoudelijk uit 3 grote kennisdomeinen: kleur-, stijl- en imagoanalyse.
Het onderdeel kleur omvat de studie van de kleuren en de kleurenpaletten, de kleur van huidondertonen, het leren analyseren en het ontwikkelen van een kleurgevoel.
In het domein stijl & imago daarentegen worden verschillende ingrediënten geïntegreerd.
Stijlanalyse start met een volledige figuur- en gelaatsanalyse en genrebepaling van de klant. Een consulente dient een uitgebreide kennis te bezitten van de kledingsstijlen die onvolmaaktheden camoufleren en de totale uitstraling van de persoon versterken. Daarnaast gaat de aandacht ook naar make-up, kapsels en accessoires.

Doelgroep

Personen met professionele aspiraties in de wereld van beauty & fashion

1° module: onderdeel kleur:

  • Kleurenleer (8u)
  • Objectief leren kijken naar kleuren: leren herkennen en kunnen benoemen.
  • Praktijk kleuranalyse (8u)
  • Van een persoon het juiste kleurenpallet kunnen bepalen en benoemen.
  • Make-up (8u)
  • De make-up van een kleurenklant kunnen aanbrengen, aangepast aan het
  • kleurenpallet en de persoonlijkheid van de klant.
  • Moduleproef (4u)

2° module: onderdeel stijl & imago:

  • Stijlstudie (20u)Vormgeving – persoonlijkheid – visuele effecten.
  • Gelaats- en figuuranalyse (20u)Gelaatsanalyse. Figuuranalytisch leren werken. De positieve punten in het figuur kunnen aantonen en leren benadrukken.
  • Integratie kleur, stijl & imago (12u)Integratie van de kleuranalyse met de stijlanalyse. Het afleveren van een afgewerkt geheel.
  • Imagostyling (20u)Eigen imago, actieplan voor personal branding, psychologische aspecten voor het beroep.
  • Toegepaste bedrijfsvoering (16u) Bedrijfsvoering van een eigen zaak.
  • Moduleproef (4u)Bedrijfsvoering

Eindproef

De cursisten brengen een examenklant mee en werken een volledige kleur- en stijlanalyse uit.