Klantgericht e-mails schrijven

Omdat ieder woord raak moet zijn!

Jouw lezer wil maar één ding weten: "What's in it for me?". Een commerciële tekst overtuigt én verkoopt. Wil je graag makkelijker en sneller commerciële teksten schrijven voor e-mails? Zodat je boodschap goed overkomt bij de klant en in prettig leesbare en begrijpelijke taal geschreven is? Kortom, wil je meer effect bereiken met je teksten bij je klanten? Dan biedt deze training zeker uitkomst!

Duurtijd
  • Nog geen startdatum bekend. Klik op "Hou me op de hoogte", wij doen de rest
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Voor aanvang van de training leveren de deelnemers een zelfgeschreven e-mail aan. Deze teksten geven de trainer een goed beeld van mogelijke verbeterpunten. Tijdens de training ontvang je dan ook individuele feedback en tips voor verbetering. Het accent in de training ligt op doen: veel oefenen en uitproberen op basis van de theorie.

Docente:

Lesley Kleef - Sinds 2009 is Lesley de drijvende kracht achter het communicatie- en trainingsbureau Soulid. Haar specialismen zijn positionering, internal branding, MVO-communicatie en het schrijven van (web)teksten.

Doelgroep

Iedere ondernemer of medewerker die regelmatig e-mails schrijft naar klanten maar hier meer rendement wil uithalen.

Tijdens de training doorlopen we verschillende stappen van het schrijfproces op basis van theorie en praktijkoefeningen:

Doel, doelgroep en centrale boodschap
Wat is het doel van uw tekst? Voor wie bent u in de pen geklommen? En op welke vraag is uw tekst het antwoord?

Eigenheid van middelen
Wist u dat een e-mail een andere aanpak vereist dan een tekst voor een brief? Tijdens deze stap staan we hier bewust bij stil, inclusief de e-mailetiquette.

Juiste uitgangspunt
Wat is de rode draad van uw tekst en wat wil de klant horen (What’s in it for me?)? Wat is relevant voor hem of haar? Vragen die centraal staan bij het bepalen van de inhoud van uw tekst.
 
Structuur en indeling  
Wat wilt u vertellen en wat wil de lezer weten? En in welke volgorde bouwt u uw tekst op, zodat de lezer van intro tot afsluiting enthousiast blijft? Het AIDA-model ligt aan de basis van commerciële teksten en komt in dit onderdeel aan bod.
 
Formuleren
Niemand wil een vage, nietszeggende tekst onder ogen krijgen. Met concrete taal, actieve werkwoorden en korte zinnen formuleert u uw tekst zo dat de lezer geboeid blijft en niet afhaakt.
 
Reviseren
Uw tekst is bijna klaar. Vraag uzelf nogmaals af: Wat? Wie? Waarom? Check uw tekst op spelling en grammatica.
 
Uw schrijfgedrag
U ontdekt uw persoonlijke schrijfstijl. Daarnaast leert u hoe een verzorgde tekst eruitziet, hoe u op de juiste manier de huisstijl integreert en met gemak 'hoofdzonden' voorkomt in teksten.

Tips en trucs
Ten slotte ontvangt u verschillende tips en trucs, waarmee u praktisch aan de slag kunt! 

Voor aanvang van de training leveren de deelnemers een zelfgeschreven e-mail aan. Deze teksten geven de trainer een goed beeld van mogelijke verbeterpunten. Tijdens de training ontvang je dan ook individuele feedback en tips voor verbetering. Het accent in de training ligt op doen: veel oefenen en uitproberen op basis van de theorie.

Docente:

Lesley Kleef - Sinds 2009 is Lesley de drijvende kracht achter het communicatie- en trainingsbureau Soulid. Haar specialismen zijn positionering, internal branding, MVO-communicatie en het schrijven van (web)teksten.

  • Hasselt

Facebookmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Spreken voor een groep

€195.00 €161.16
  • Hasselt

Summer School: E-mailmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Netwerken

€155.00 €128.10
  • Hasselt

Social Selling

€195.00 €161.16