Social Media Recruiting

De 'War for Talent' wordt steeds heviger en intenser. Ieder bedrijf krijgt er vroeg of laat mee te maken. Maar hoe kan je ervoor zorgen dat de meest geschikte kandidaten voor jouw bedrijf kiezen en dat je ze kan houden? Alles begint met het schrijven van een wervende vacaturetekst en het benaderen van de juiste doelgroep via Social Media. Transparante werving en selectie zorgt voor een duurzame arbeidsrelatie.

Genk T2-campus

14/01/2019

m nm
d
w
d
v
z
z
Inschrijvingsprijs
Duurtijd
  • 2 sessies op 2 weken
Locatie
  • Genk T2-campus
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Een praktijkgerichte workshop waar interactie centraal staat. Aan de hand van ervaringsgerichte situaties en praktijkvoorbeelden zal de inhoud toegelicht worden. Het doel is om de kandidaten met onmiddellijk toepasbare tips naar huis te laten gaan.

Hoe hou je je als bedrijf staande in de war for talent, waarbij het social media gebeuren een steeds belangrijkere rol speelt? 
We gaan eerst stilstaan bij de essentie: een wervende vacaturetekst schrijven om je als bedrijf te profileren op de arbeidsmarkt. Hierbij kijken we naar de rol van de vacaturetekst en hoe je doelgroepgericht kan schrijven. Nadien verleggen we de focus naar het verspreiden van de vacaturetekst: Hoe gebruik je social media op de werkvloer? Welke platvormen zijn er en hoe kunnen we deze optimaal benutten op een budgetvriendelijke manier. We overlopen de verschillende types van content die je kan plaatsen, de valkuilen van social media recruiting en het meten van de Return on Investment. Afsluiten doen we met een praktisch stappenplan om het aangeleerde in de praktijk om te zetten.

Docente:

Marlies Sijmons - Marlies is experte in het vakgebied. Ze is zelfstandige en heeft haar eigen Werving & Selectiekantoor, Axon (www.axonjobs.be). Marlies weet dus perfect vanuit de praktijk wat de best practices zijn om de juiste doelgroep aan te spreken.

Doelgroep

Elke ondernemer of verantwoordelijke voor werving & selectie die goed gewapend de 'War for Talent' wil aangaan.

Vacatureteksten schrijven

                Wat is de rol van een goede vacaturetekst?

                Hoe bereik je de juiste doelgroep?

                Hoe zit een goede vacaturetekst inhoudelijk en structureel in elkaar?

                Optimaliseren eigen vacatureteksten

Social media Recruiting

                Welke sociale platvormen zijn er?

                Hoe social media inzetten op de werkvloer?

                Welke types van content zijn er en hoe gaan we deze gebruiken?

                Hoe houden we het rekruteringsbudget binnen de perken?

                Wat zijn de valkuilen van social media recruiting?

                Hoe omgaan met vragen of klachten op het web?

                Wat met de Return on Investment?

                Aan de slag met tips & tricks

Genk T2-campus

m nm
d
w
d
v
z
z

14/01/2019

Inschrijvingsgeld voor deze opleiding*

* De vermelde prijs is de prijs voor het eerste cursusjaar.

Excl.€123.97
Incl.€150.00

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille

    De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 40% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Kijk hier hoe dit in zijn werk gaat.

  • opleidingscheques

    Bespaar elk jaar tot 125 euro bij SYNTRA Limburg. Meer informatie over opleidingscheques vind je hier.

KMO-portefeuille

Erkende dienstverlener
  • MO* 86.779
  • KO** 74.382

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

  • Hasselt

Netwerken

€155.00 €128.10
  • Genk T2-campus

Videomarketing

€150.00 €123.97
  • OFFICENTER GEEL

Hoe maak ik mijn bedrijf zichtbaar op facebook?

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Facebookmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Hoe maak ik mijn bedrijf zichtbaar op LinkedIn?

€150.00 €123.97