Verbale en non-verbale onderhandelingstechnieken t.o.v. leveranciers

Tijdens een gesprek zijn niet alleen de woorden, het taalgebruik en de stem van groot belang.  Misschien nog veel belangrijker is de non-verbale communicatie.

Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Wat is zo belangrijk aan verbale en non-verbale communicatie in een inkoop- of verkoopgesprek?   Op welke manier gaan we die taal toepassen?  En hoe mogen we de verbale en non-verbale van de gesprekspartner interpreteren?  Deze vragen en nog andere topics komen uitgebreid aan bod in dit boeiende seminarie.

Je kan helaas op dit moment voor deze opleiding geen opleidingscheques aanvragen.

Doelgroep

Inkopers, verkopers, magazijnverantwoordelijken, projectverantwoordelijken, aspirant inkopers en alle medewerkers in het bedrijf en de overheid die met inkoopgebeuren te maken hebben of geacht worden het efficiënter te laten verlopen.

  • belang van het juiste gespreksmoment
  • het kennismakingsgesprek
  • het belang van het visitekaartje
  • wat is goede body-language?
  • enthousiasme tijdens het gesprek
  • een bureau of een "neutrale" ruimte?
  • wie neemt de leiding in het gesprek?
  • verloopt een gesprek met het andere geslacht anders?
  • emotionele en rationele betrokkenheid bij het nemen van beslissingen
  • formele of eerder minder formele kleding?
  • imago
  • "dode" momenten in een gesprek

Het is een greep uit de topics die aan bod zullen komen tijdens het seminarie

Docent:  Prof. M. E. HOTOME is docent in logistics aan EHSAL, inkoop-expert UNIDO en inkoop-expert ACP-EEC LOME CONVENTION, adviseur voor inkoop en beheer en docent aan verschillende centra voor bedrijfsmanagement.

  • Hasselt

Inkoopgesprek met een leverancier/producent in een vreemde cultuur

€250.00 €206.61