Voltijdse dagopleiding Accountmanager

Ben je gebeten door sales en geboeid door marketing? Wil je deze twee feilloos op mekaar afstemmen en je marktwaarde verdubbelen? Volg dan deze opleiding en praat vanaf dag één mee met sales- en marketingmanagers. Leer tijdens deze opleiding je sterktes als agressieve ‘hunter’ of innemende ‘farmer’ kennen.

Een accountmanager is resultaatgericht, sociaal en ziet het gat in de markt. Een accountmanager is de intermediair tussen de klant en de organisatie die hij vertegenwoordigt. Hij moet er voor zorgen dat de klant krijgt wat hij wil én dat deze organisatie ook levert wat er is afgesproken.

Van een accountmanager wordt vaak verwacht dat hij resultaatsgericht werkt en communicatief sterk is. Je hebt daarom een waaier aan competenties nodig om de sales- en de marketingstrategie van een bedrijf in goede banen te helpen leiden. Ook nieuwe klanten werven en prospecteren is belangrijk maar de nadruk ligt vaak op relatiebeheer en het uitdiepen van de klantenrelatie.

Deze opleiding speelt zich niet alleen af in een klaslokaal, je zal ook de echte beleving van een accountmanager ontdekken door middel van bedrijfsbezoeken, de stage en gastcolleges.

Arbeidsmarkt:

Met dit diploma op zak ben je een absolute meerwaarde voor elk bedrijf. Je hebt alle kans op succes, want dit is een knelpuntberoep. Dat ontdek je alvast tijdens de stage, die bovendien al een unieke kans biedt om je carrière te lanceren!

Praktische informatie: 
Startdata zijn nog niet beschikbaar. Blijf op de hoogte of stel een vraag over deze opleiding.
Doelgroep: 

Voor alle cursisten die gebeten zijn door sales & marketing en die zich hierin verder willen profileren.

Programma: 

Deze onderdelen krijg je:

  • Persoonlijkheidstraining en communicatieleer (52u)
  • Initiatie Marketing (20u)
  • Verkooptechnieken (40u)
  • Presentatietechnieken (20u)
  • Situationele verkoopsondersteuning (36u)
  • Commerciële communicatie (36u)
  • Marketing (28u)
  • Diverse activiteiten (32u)
  • Marketing concept (8u)
  • Marketing mix (60 u)
  • Marktonderzoek (28u)
  • Marketingplan (28u)

EXTRA:

  • Bedrijfsbeheer (132u, je ondernemingszin wordt onder handen genomen)
  • Stage (160u)

De lesdagen zijn verspreid over de weekdagen (9u-16.30u, vaak ben je vrij op woensdagnamiddag), om de beleving te maximaliseren worden er eveneens bedrijfsbezoeken georganiseerd.