SyntraPXL Blog
Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SyntraPXL
Naar alle artikelsAls IT Support Engineer ben je als helpdeskmedewerker verantwoordelijk voor het ondersteunen van computer- en softwaregebruikers. In vele bedrijven is dit de onvermijdbare instapjob, op weg naar een verdere carrière als bv netwerkbeheerder, systeembeheerder, developer, ... . Je bewijst als support engineer dat je de essentiële delen van ICT-gebruik kent en beheerst: operating systems, applicaties, netwerken, security, cloud, ... . Naast harde kennis bezit je ook de softskills om medewerkers en klanten in je bedrijf op vriendelijke wijze verder te helpen.
De ideale start in IT
In de opleiding leer je stapsgewijs de informaticawereld ontdekken. Door je brede technische basiskennis en je ervaring met klanten en gebruikers, is dit het ideale vertrekpunt om je verdere loopbaan in ICT uit te tekenen. Je weet na enkele jaren on-the-job zeer goed waar je sterk in bent, en kan mits verdere opleidingen nog steeds alle richtingen uit.
Hoe verloopt je opleiding?
Alle basisbegrippen uit de IT komen aan bod: netwerken, operating systems, Microsoft365, server applicaties, firewalls, routers, cloud, data, VOIP, ... . Elke theoretisch blok wordt afgewisseld met hands-on workshops waarin je de leerstof meteen inoefent en toepast. Daarnaast leer je de specifieke jobskills: troubleshooting, monitoring, goed communiceren, DevOps... .
Twee maanden stage
Al doende leer je alles in de vingers krijgen. Je krijgt de kans om 2 maanden stage te doen. In het werkveld leer je jezelf en de sector kennen, vaak met verrassende resultaten.
Kortom
als IT Support Engineer speel je een belangrijke rol bij het ondersteunen van de IT-gebruikers in een organisatie, waardoor de productiviteit en efficiëntie worden verbeterd. Met stage doe je meteen gezochte werkervaring op. Daarna ligt er een mooie loopbaan in IT in het verschiet.
Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SyntraPXL
Naar alle artikels