Constant bijscholen is een must

Ga naar alle opleidingen
Wim Verhoeven
Zaakvoerder decoline

“Succesvol ondernemen is het resultaat van dromen, creatief denken, durven initiatieven te nemen, een portie doorzettingsvermogen en constant bijleren.” Dat zegt bedrijfsleider Wim Verhoeven (57) van de firma Decoline in Overpelt. Hij is al meer dan 30 jaar een toonaangevend ondernemer. Decoline is nu een succesvol internationaal producent van ophangtechnieken/systemen voor gordijnen, en totaalaanbieder van compleet vervaardigde over- en vouwgordijnen. “Ons cliënteel is de professionele vakhandel, die deze producten adviseert en installeert bij de eindconsument.”

Ga naar alle opleidingen

Hij kreeg te smaak te pakken bij zijn ouders, die een klassieke zaak in woninginrichting runden. Hij stapte in hun voetsporen en zijn vingers jeukten om zelf de touwtjes in handen te nemen. Op zijn 26ste werd de eerste droom werkelijkheid. “Om ook het bedrijfskundige luik onder de knie te krijgen ben ik destijds bij SYNTRA Neerpelt de opleiding ‘Boekhouder’ gaan volgen. Overdag werken en ’s avonds studeren, dat was geen makkelijke combinatie, maar de drive en de uitdaging om het zelf als ondernemer waar te maken stuwden mij vooruit.”

Succesvol ondernemen is het resultaat van constant bijleren

Als creatief ondernemer voelde hij haarfijn aan dat er nood was aan betere producten, ook op vlak van gordijnsystemen. Hij  begon die ook te leveren aan bevriende decorateurs. Daarmee was de kiem van de huidige onderneming Decoline gelegd. Maar hij verloor nooit het zakelijke aspect van zijn bedrijf uit het oog. “De SYNTRA-opleiding ‘Boekhouden’ leverde destijds de basiskennis om de cijfers van het bedrijf goed bij te houden. Aanvullende vormingen én de opgebouwde ervaring verfijnden de kennis in efficiënte bedrijfsvoering. Permanent bijscholen is voor een ondernemer een must.”  Dankzij een constante expansie is Decoline uitgegroeid tot een bedrijf met een afzet in de Benelux en Duitsland. “Naast het leveren van goederen zijn we ook steeds meer gaan produceren om zo nog efficiënter op de wensen van onze klanten te kunnen inspelen.”