Social Selling

Vele ondernemers zoeken hun klanten steeds meer online. Maar doen ze dit ook op een correcte en nuttige manier? In deze 3 sessies achterhaal je in elk geval op welke manieren je efficiënt en optimaal aan Social Selling kan doen. 

Hasselt

14/08/2018

Inschrijvingsprijs
€ 195.00
€ 161.16 ex. BTW
Duurtijd
  • 3 sessies op 3 weken
Locatie
  • Hasselt
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Alles begint natuurlijk met een correcte doelgroepbepaling. Bevinden jouw (potentiële) klanten zich ook online? Dan kan je verder gaan nadenken over een online strategie. Eerst en vooral moet je een goed beeld hebben van hoe je naar buiten komt als bedrijf maar ook als mens. Daarna zullen verschillende kanalen onder de loep genomen worden. Eens hier een goed inzicht in verworven is komt het erop aan de juiste en doeltreffende boodschap te formuleren. 

Doel van deze opleiding?

- een online strategie leren ontwikkelen

- de juiste doelgroep leren te bepalen

- een kennismaking met de verschillende online kanalen en mogelijkheden

- het formuleren van een doeltreffende boodschap

- het stimuleren van je sales door toepassing van alles wat je in deze opleiding aangereikt krijgt

Docent:

Geert Knockaert - Geert (39 jaar) heeft een opleiding  als lic. Vertaler Frans/Spaans. Na enkele interne commerciële functies en verschillende ervaringen in het volwassenenonderwijs (CVO) als docent verkoopmedewerker en vreemde talen, besloot hij in 2015 om het roer helemaal om te gooien en een eigen zaak op te richten. Klanten vinden is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. En eentje die lijkt te werken. Die ervaring deelt hij graag met jullie.

Doelgroep

Elke ondernemer die via online kanalen zijn verkoopsstrategie efficiënter wil aanpakken.

(Ben je tewerkgesteld in PC336? Dan kan je GRATIS deze opleiding volgen via Liberform! Inschrijven doe je dan via volgende link: https://www.liberform.be/cms/showpage.aspx?id=5671

3 sessies (telkens 3u) rond het zoeken van contacten en leads via social media:

Sessie 1 – Hoe kom je naar buiten, als onderneming én als mens?
- Waarom de strategie van de multinational niet werkt voor de kleine ondernemer.
- Be top of mind: het belang van herkenbaarheid. Hoe pak je dit aan?
- Stop met verkopen, word specialist
- Creëren van waarde
- Wie is je doelgroep?
- Doe je ook iets voor je bestaande klanten?

Sessie 2 - Verschillende SM-kanalen onder de loep
- Google: Google Analytics, Google Business, Google Search Console, Google AdWords, Google Alerts
- Facebook
- LinkedIn
- Twitter / Pinterest / Google+ / Instagram 
- Zin of onzin van SEO
- YouTube. Gebruik je al video?

Sessie 3 – Aan de slag: formuleren van doeltreffende boodschappen
- Uitwerken van personae
- Het belang van bloggen en vloggen
- Reageren op berichten over jou of je onderneming. Zorgen voor interactie.
- E-book
- Regelmatig publiceren, maar wat? 
- Iemand beveelt mij online aan, wat nu?

Alles begint natuurlijk met een correcte doelgroepbepaling. Bevinden jouw (potentiële) klanten zich ook online? Dan kan je verder gaan nadenken over een online strategie. Eerst en vooral moet je een goed beeld hebben van hoe je naar buiten komt als bedrijf maar ook als mens. Daarna zullen verschillende kanalen onder de loep genomen worden. Eens hier een goed inzicht in verworven is komt het erop aan de juiste en doeltreffende boodschap te formuleren. 

Doel van deze opleiding?

- een online strategie leren ontwikkelen

- de juiste doelgroep leren te bepalen

- een kennismaking met de verschillende online kanalen en mogelijkheden

- het formuleren van een doeltreffende boodschap

- het stimuleren van je sales door toepassing van alles wat je in deze opleiding aangereikt krijgt

Docent:

Geert Knockaert - Geert (39 jaar) heeft een opleiding  als lic. Vertaler Frans/Spaans. Na enkele interne commerciële functies en verschillende ervaringen in het volwassenenonderwijs (CVO) als docent verkoopmedewerker en vreemde talen, besloot hij in 2015 om het roer helemaal om te gooien en een eigen zaak op te richten. Klanten vinden is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. En eentje die lijkt te werken. Die ervaring deelt hij graag met jullie.

Hasselt

14/08/2018

Inschrijven kan tot 07/08/2018

Start Einde Tijdspanne
dinsdag 13:00:00 16:00:00 namiddag

Inschrijvingsgeld voor deze opleiding*

* De vermelde prijs is de prijs voor het eerste cursusjaar.

Excl.€161.16
Incl.€195.00

Andere kosten

Bespaar op je opleiding

  • kmo-portefeuille

    De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 40% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Kijk hier hoe dit in zijn werk gaat.

  • opleidingscheques

    Bespaar elk jaar tot 125 euro bij SYNTRA Limburg. Meer informatie over opleidingscheques vind je hier.

KMO-portefeuille

Erkende dienstverlener
  • MO* 112.812
  • KO** 96.696

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

  • Hasselt

Facebookmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: E-mailmarketing

€150.00 €123.97
  • Hasselt

Summer School: Spreken voor een groep

€195.00 €161.16
  • Hasselt

Summer School: Netwerken

€155.00 €128.10
  • Hasselt

Summer School: Verkooptraining basis

€235.00 €194.22