Social Selling

Deze opleiding loopt 100% online! Je volgt les vanuit je 'kot' op de gecommuniceerde data. De digitalisering is in een stroomversnelling gekomen. Nu meer dan ooit is het belangrijk om online de juiste boodschap over te brengen. Wil jij als ondernemer het verschil kunnen maken in de toekomst? Dan moet je online krachtig communiceren.

Duurtijd
  • Onbekend
Locatie
  • Nog niet beschikbaar
Kenmerken opleiding
  • Kortlopende opleidingen
  • Bijscholing
Bespaar op je opleiding
  • kmo-portefeuille
  • opleidingscheques

Alles begint natuurlijk met een correcte doelgroepbepaling. Bevinden jouw (potentiële) klanten zich ook online? Dan kan je verder nadenken over een online strategie. Eerst en vooral moet je een goed beeld hebben van hoe je naar buiten komt als bedrijfen als persoon. Daarna zullen we verschillende kanalen onder de loep nemen en de juiste en doeltreffende boodschap leren formuleren.

Doel van deze opleiding?

- een online strategie leren ontwikkelen

- de juiste doelgroep leren bepalen

- de verschillende online kanalen en mogelijkheden ontdekken

- een doeltreffende boodschap formuleren

- via al deze tips en tricks je verkoop een boost geven

 

Docent:

Geert Knockaert - (42 jaar) geeft opleidingen rond klantenbenadering en taalopleidingen in bedrijven. Klanten zoeken is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. Als expert 'commerciële communicatie' laat hij je ontdekken hoe je dat zoekproces naar de ideale klant optimaliseert.

Je kan helaas op dit moment voor deze opleiding geen opleidingscheques aanvragen.

Doelgroep

Elke ondernemer die via online kanalen zijn verkoopstrategie efficiënter wil aanpakken.

3 sessies (telkens 3u) rond het zoeken van contacten en leads via social media, aangevuld met individuele coachingsessies:

Sessie 1 – Hoe kom je naar buiten, als onderneming én als mens?
- Waarom de strategie van de multinational niet werkt voor de kleine ondernemer.
- Be top of mind: het belang van herkenbaarheid. Hoe pak je dit aan?
- Stop met verkopen, word specialist
- Waardecreatie
- Wie is je doelgroep?
- Doe je ook iets voor je bestaande klanten?

Sessie 2 - Verschillende SM-kanalen onder de loep
- Google: Google Analytics, Google Business, Google Alerts
- Facebook
- LinkedIn
- Instagram
- Zin of onzin van SEO
- YouTube. Gebruik je al video?

Sessie 3 – Aan de slag: formuleren van doeltreffende boodschappen
- Uitwerken van buyer persona
- Het belang van bloggen en vloggen
- Reageren op berichten over jou of je onderneming. Zorgen voor interactie.
- Waarom en hoe maak je een e-book
- Regelmatig publiceren, maar over welke onderwerpen? 
- Iemand beveelt mij online aan, wat nu?

  • Hasselt

Medewerker Customer delight

€395.00 €326.45
  • ONLINE

Succesvol met nieuwsbrieven

€175.00 €144.63
  • Hasselt

Onderhandelingstechnieken

€450.00 €371.90